piątek, 4 marca 2016

"Chemia"













"Chemia" to historia dwojga ludzi powodowanych miłością i szaleństwem. Żyją na granicy miłości i śmierci. Miłość Leny i Benka jest niezwykle silna, o niebo silniejsza niż strach. Bohaterzy pokazują, że trzeba żyć i kochać, tak jakby jutra miało nie być.
Film wywołuje wiele emocji, skłania do przemyśleń, no przynajmniej osoby, które posiadają uczucia.
Czytałam wiele komentarzy i z większą częścią z nich nie mogę się zgodzić. Ludzie piszą, że nudny temat, fatalna gra aktorów. Nudny temat, naprawdę? Miłość, choroba, śmierć. To jest nudne? Wydaje mi się, że są to jak najbardziej ciekawe i aktualne tematy. Trzeba o tym mówić dlatego ja osobiście cieszę się, że powstał, nawet jeśli nie jest to pierwszy film o tej tematyce.
A co do gry aktorów, również nie mogę ocenić jej źle.
Nie jest to może film wart Oscara, ale zasługuje na pochwałę.
Jeśli miałabym napisać o nim coś złego, na pewno byłby to początek filmu, który według mnie był dosyć słaby. Wydaje mi się, że pewnego rodzaju zaletą jest także muzyka, melancholijna , dodaje całości nieco dramaturgii. 
Sam film wzorowany jest na życiu założycielki fundacji Rak'n'Roll, Magdy Prokopowicz.
Możliwe, że moja ocena tego filmu jest mocno powodowana emocjami, nie mogę więc być obiektywna. Na całe szczęście tutaj mam prawo wyrazić swoją mocno subiektywną opinię. 
Gwarantuję, że ten film zapadnie Ci w pamięci!



Reżyseria: Bartosz Prokopowicz
Scenariusz: Katarzyna Sarnowska
Muzyka: Natalia Grosiak, Dawid Korbaczyński 
Gatunek: Dramat obyczajowy
Długość: 105 min
Premiera: 2 października 2015
Obsada: Agnieszka Żulewska, Tomasz Schuchardt, Danuta Stenka, Eryk Lubos, Anita Jancia, Zofia Pietrzykowska, . . . 



*Fundacja :  http://www.raknroll.pl/



Moja ocena: 7/10
 

                                                                                                                     Subiektywna




3 komentarze:

  1. Tematyka filmu trudna i ważna, ale już same wykonanie zupełnie nie spełniło moich oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach ten film, jednak trochę obawia się go ze względu na emocje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak emocje są dość silne,ale warto obejrzeć :)

      Usuń